Батьківські збори



ГРА-ВІКТОРИНА ДО БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРІВ «МЕДІАБЕЗПЕКА ДИТИНИ»

Тетяна КЕСЬЯН, науковий співробітник Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, Київ
Що робити, коли дитина виявляє ознаки інтернет-залежності? Як реагувати, коли вона випадково натрапила на порносайт? Як застерегти від шахрайства, якщо отримала нігерійський лист? Під час батьківських зборів проговоріть з батьками ці ситуації і спільно знайдіть розв’язання відповідних кейсів
Система роботи з батьками у школі давно потребує змін. Насамперед це потрібно, аби налагодити двосторонню взаємодію. Адже батьки мають бути не слухачами монологу вчителя, а учасниками діалогу, а ліпше — полілогу. Як це зробити? Найперше — урізноманітнювати традиційні батьківські збори заходами, що дають змогу «зменшувати дистанцію» у системі «вчитель — батьки», зокрема такими, як:
  • дискусійний клуб;
  • лекторій;
  • тренінг;
  • усний журнал;
  • кав’ярня;
  • гра-свято;
  • гра-вікторина тощо.
Завдяки цим формам роботи збори стають цікавими для батьків. Поступово руйнується стереотип про те, що єдина мета батьківських зборів — «витрушувати гаманці», а відтак — формується батьківська спільнота.
Для батьківських зборів слід завжди обирати цікаві й актуальні теми. Бажано, щоб вони були просвітницького спрямування. Розгляньте з батьками питання медіабезпеки дітей. Адже у той час як дитина має право на певну приватність, вона також потребує наставництва й нагляду батьків як у реальному світі, так і в інтернеті. Батьки, які постійно тримають руку на пульсі того, що вона робить, дбають про її безпечний і позитивний онлайн-досвід. Один зі способів досягти цього — проводити час разом з дитиною, поки вона в інтернеті.
Якщо батьки в сім’ї продумають і встановлять певні правила, вони навчать дитину поводитися в інтернеті безпечно. Мережа може стати найкориснішим і безпечним ресурсом розвитку, освіти й розваг для всієї родини.
Обговорити з батьками питання медіабезпеки пропонуємо у формі гри-вікторини. Під час неї дорослі шукатимуть, як правильно розв’язати ситуації, що реально можуть статися з їхньою дитиною.
МЕТА: формувати відповідальне ставлення батьків до діяльності дітей у медіапросторі.
ЗАВДАННЯ: ознайомити батьків з поширеними в медіапросторі маніпуляційними прийомами і навчати їм протидіяти.
ОБЛАДНАННЯ: дошка, мультимедійний проектор або роздруківки із запитаннями для гри.
УЧАСНИКИ:
  • учитель;
  • батьки учнів 6-8-х класів.
ТРИВАЛІСТЬ: 40 хв.
ХІД
Учитель: Добрий день, шановні батьки! Тема зустрічі — медіабезпека. Ми поговоримо, як захистити наших дітей від інформації, що шкодить їм.
Інформаційна продукція для дітей — це продукція, яка за тематикою, змістом, художнім оформленням і видавничо-поліграфічним виконанням відповідає фізичному, психічному, духовному і моральному розвитку дітей. Нині діти споживають інформаційну продукцію за допомогою друкованих джерел, інтернету та телебачення. І якщо друкована дитяча продукція, на жаль, поволі відходить у минуле, то телевізор та інтернет на піку популярності.
Чи знаєте ви, як класифікують кіновідеопродукцію для дітей?
Батьки відповідають.
Учитель: Коли по телевізору ми переглядаємо фільм чи програму, в правому нижньому куті бачимо маркування — спеціальну позначку, що сигналізує нам про вікову аудиторію відеопродукції. У 2016 році внесли зміни до системи цих позначок*. Відповідно до неї глядачів поділяють на три категорії (Таблиця).
* Система візуальних позначок з індексом кіновідеопродукції залежно від аудиторії, на яку вона розрахована, затверджена рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 117 від 08.02.2012 (у редакції рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 306 від 10.03.2016). — Прим. ред.
Учитель: Яку інформацію заборонено поширювати серед дітей?
Учитель слухає відповіді батьків, а потім озвучує інформацію, яка не пролунала.
Учитель: Серед дітей заборонено поширювати інформацію, яка:
  • спонукає до дій, що загрожують їхньому життю і (або) здоров’ю, в тому числі до самогубства;
  • викликає бажання:
    – спробувати наркотики, психотропні та галюциногенні речовини;
    – курити цигарки;
    – вживати алкоголь;
    – грати в азартні ігри;
    – займатися проституцією;
    – бродяжити або жебрувати;
  • містить порнографію;
  • виправдовує насильство і жорстокість, провокує насильство до людей або тварин;
  • заперечує сімейні цінності, пропагує нетрадиційні сексуальні взаємини і формує неповагу до батьків та інших членів сім’ї;
  • виправдовує протиправну поведінку;
  • містить лайку;
  • розкриває відомості про неповнолітнього, який постраждав унаслідок протиправних дій або бездіяльності.
На таку інформацію діти можуть натрапити й в інтернеті — саме він нині є джерелом одночасно знань і розваг. Як уберегти дитину від шкідливого контенту та як поводитися у разі, якщо дитина натрапила на нього? Пропоную зіграти в гру-вікторину — аналог американської телевізійної передачі «Jeopardy!» — і разом пошукати розв’язання кількох ситуацій, у які може потрапити дитина. Для цього вам необхідно утворити команди.
Учасники формують команди по 8-10 осіб.
Учитель: У грі є дві номінації:
  • Діти та інтернет — запитання про поведінку дітей в інтернеті. Завдяки запитанням і відповідям у цій номінації ми зрозуміємо, як допомогти дітям.
  • Життєві ситуації — ситуації, з якими стикаються діти в інтернеті. Ваше завдання — запропонувати розв’язання.
У кожній номінації по чотири завдання — знайти розв’язання у певній ситуації. Завдання мають різні рівні складності. За них ви отримаєте від 100 до 400 балів. Команди по черзі обирають номінацію і завдання певного рівня. На обдумування у вас є 2 хв. Після того, як представник команди озвучить розв’язання, решта учасників інших команд теж можуть висловити свої думки. Коли всі варіанти будуть озвучені, я назву правильну відповідь. Виграє та команда, у якої буде найбільше балів.
Команди по черзі обирають номінацію і запитання та відповідають.

Картинки в цій статті — інтерактивні.

Клікайте на них, щоб перевернути.
Кейси до номінації «Діти та інтернет»
Кейси до номінації «Життєві ситуації»
+
У кінці гри учитель підбиває підсумки, нагороджує команду переможців, пропонує батькам, у яких виникли запитання, поспілкуватися індивідуально.
Кейси до номінації «Життєві ситуації»
+

Комментариев нет:

Отправить комментарий